Wednesday, July 29, 2009

INFLUENZA A (H1N1)

SELASA 28.7.2009 - Hari ni aku puase n klas sgt byk...so ble dah letih abis klas kul 1, aku pn tdo before nk tggu klas investment kul 5 ptg...tgh sedap2 tido, tbe2 aku tkejut dgr bunyi org wat announcement dgn kuat dan tegas....dia bg tau cuti midsem kitorg terpaksa diawalkan bermula esok (29.7.2009) smpi 4.8.2009 coz nk mngelakkn penularan virus H1N1.....

Aku pn bgun dgn perasaan gembira sbb dpt cuti kn....rumet aku siap tgur "tros bgun sbb dgr cuti ke met"....haha...sengal je aku nie....then bile aku pn klua blik borak ngan nana yg dok blok dpn aku (borak versi jerit la kn).....tbe2 lak rumet khazi tgur aku "hai tros lupe puase ke"..baru aku sedar aku tgh pose tp jerit2...alamak hilang tenaga aku...haha...

Lps tu g plak blik raby borak2....terasa takut sbb aku ade kt dlm UPM yg ade virus H1N1 tue..sape yang xtakot kn coz gile rmai yg kne suspek H1N1 kt dlm UPM tue...nk plak kt fakulti aku 22 org, kt kolej aku lak 19 org...yang pling takot dan 4 org positive H1N1...klas ptg tue tros dibatalkan oleh dekan sbb UPM da announce mcm tue....aku pn da rse mcm xslamat kt UPM..aku pn wat kptsn nk blk umah cpt...

Aku pn bgtau Raby n Nana suh kemas2 brg nk blk umah mlm ni jgk (ptg jln jem)....kitorg kne klua dr UPM before kul 12 tgh hari sok la kn....tgh2 kemas tibe2 terpikir jap...test AIS II 3.8 tue xjd la kn...gembira jap...tp test lain still diteruskan...MA III 6.8....ADVANCE II 11.8.....maknenya naik cuti tros test la....xbestnya...cuti kne study....aku ni kalo da blk umah, ssh la nk stdy...byk dugaan la plak...on9 24 jam (wajib), tgk TV lg...jln2 lg (mentang2 J.J da dkt dgn umah).......

Balik umah nie aku kne dok dlm umah je la..mak aku pn ckp blk dok umah diam2 jgn g mne2)...kononny mengkuarantin kn dri....rse dunia luar pn mcm xselamat....
dgn harapan dok umah aku stdy la kn....tp mcm x je....aku dpt bayangkan betapa bosanny aku kt umah nnt....oh tidak....byk plak aku bcerita...haha...k la nk bersiap blk umah...daa~~~

No comments:

Post a Comment