Tuesday, December 15, 2009

Ku Akmal Hafiz

(16.12.2009 - 2.12 a.m.) Entry ni utk anak makcik aku yang aku anggap mcm adik aku sndri....tbe2 tringat dia sbb sok mlm(17.12.2009) dia nk dtg KL....tgk gmbr dia hepi kan, tp disebalik senyuman kegembiraannya, xde sape tau pnderitaan dia mse kcik...sejak dr perut ibunya dia mengidap radang hati tp doktor berjaya kesan penyakit tu mse umur dia 5 thun(2008)..dktr ckp pnyakit tu mgkin seumur hidup n hnya ade 10 org je kt m'sia ni n dia adalah 1 drpd 10 org tu...so sad....dia tpakse msuk hospital tiap2 bulan...cucuk kaki tangan sbb nk amik drh...tgk dia menangis kesakitan..aku berulang KL-Penang sbb nk jge dia kt hospital...hmmm.....dia sgt kuat...bile dia rse xaktif, dia akn kurangkn mkn n mnum 100 plus....bdk sekecil itu pndai jge pmakanan dia....thun 2009 plak dia terpaksa wat operation utk buang smua gigi dia akibat jgkitan kuman...sdih sbb aku xdpt teman dia mse tu...skrg dia da beransur pulih..harap dia akan terus ceria mcm slalu...

Adik...rajin minum susu yer..kakak tau adik xske susu tu sbb cmpur dgn tepung jagung..tp adik ttp kne minum..kalo x, nnt bdn adik kurang tenaga n adik sakit blk...jgn tkot jmpe doktor ye....akak doakan adik sentiase sihat...luv u cayunk......

2 comments: