Sunday, July 28, 2013

Salam Ramadhan

29/07/2013 - 12.28 a.m

Salam...da tgh malam tp mata aku masih xboleh nak lelap...esok kerja tp macam2 bermain di fikiran, persiapan raya, roadtax nak mati, kereta da sampai time nk service, pasal keje n terutamanya mengenai sesuatu...sesuatu cerita @ berita, aku pn xpasti...betolkah apa yg di ceritakan...atau ianya sekadar rekaan...Kalo rekaan Alhamdulillah...Kalau betol mcm mana...masihkah aku mampu tros bersabar dan berdiam diri...adakah ini juga merupakan 1 ujian...kenapa aku seolah2 tiada perasaan...sudah lalikah aku dgn semua ini...

Dihadapannya aku diam seribu bahasa...lidah kelu utk berkata2..otak ligat memikirkan sesuatu...hatiku hanya tuhan sahaja yg tau...Nak menangis tiada gunanya..Akhirnya perjalananku hari ini hanya betemankan suara radio..Tiada jwpn bg setiap persoalan...Semuanya hanya tinggal tanda tanya...Hanya mampu berdiam diri bg mengelakkan keadaan bertambah terok....hmmm....Ya Allah kau bantulah hamba-Mu ini..Sesungguhnya aku tiada tempat mengadu...hanya kepada-Mu aku berserah...Aku redha dgn segala ketentuan takdir...Kau permudahkanlah segala urusanku Ya Allah...

K la..enough luahan hati utk mlm ni...sape xsuka jgn baca k....di kesempatan ini tanggal 20 Ramadhan...aku ingin mengucapkan Selamat Berpuasa...walaupun da terlambat kan.....


Sekarang ni msti korg tgh wat persiapan raya kan...jalan masuk KL da 3 hari jem teramat...Semua sibuk bli brg utk raya...Aku???mcm xde perasaan nk raya...bajet raya smua da masuk ke bajet kawin...so ala kadar je thun ni k...hanya kuih raya n mgkin sehelai baju...tp xbeli pn lg baju....k la...aku tido dlu....selamat malam...

No comments:

Post a Comment